17 juli 2013 - 16:00 - Economie
Shahrukh Khan bevond zich in het begin van de Ramadan in Marokko, voor de opnames van reclamespots voor vastgoedgigant Palmeraie Holding. Daarvoor kreeg de Indiase acteur 7 miljoen dirham. Hij zal te zien zijn in de nieuwe spot van Espaces Saada, sociale-woning afdeling van Palmeraie Holding.
Shahrukh Khan heeft van zijn aanwezigheid in Marokko ook gebruik gemaakt om promotie te doen van zijn nieuwste film "Chennai Express" van filmmaker Rohit Shetty. De acteur had een ééndaagse trip gepland in Marokko, maar is uiteindelijk drie dagen gebleven om naar eigen zeggen "te genieten van de Marokkaanse harira".
Ook Cheb Khaled werd ingeschakeld voor reclamespots door de vastgoedgroep Addoha. In ruil voor 5 miljoen dirham zong Cheb Khaled een liedje over de charme en schoonheid van de door miljardair Anas Sefrioui gebouwde woningen.
Marokkaanse publicisten vertelden ons hoe extreem belachelijk het was om wereldsterren te betalen om woningen te verkopen aan mensen uit lagere sociale klassen.
Een koper van Addoha vindt het zelfs "valse reclame" omdat de slechte kwaliteit van sociale woningen gebouwd door Addoha, voor niemand een geheim is in Marokko.
Ook op sociale netwerken wordt de keuze van Shahrukh Khan en Cheb Khaled sterk gehekeld. Miljoenen betalen om promotie te maken voor woningen aan 200.000 dirham, vinden Marokkanen absurd.
Spanje probeert speler van Marokko te stelen
Hotels in Marokko bomvol tijdens Eid ul-Fitr
Lamine Yamal debuteert in Kings League
Spaanse bedrijven dreigen Marokko te verlaten
Hachim Mastour, een verloren talent
Zwitserse post spreekt nu ook Arabisch
Spaanse bedrijven dreigen Marokko te verlaten
X-Links energieproject Marokko-VK in gevaar
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokkaanse dirham groeit fors
Concurrent Ikea vestigt zich in Marokko
Nieuwe luchtvaartalliantie Marokko en China
Ryanair verdubbelt ambitie in Marokko
Maroc Telecom en Inwi sluiten verrassende alliantie