10 mei 2018 - 14:10 - Economie
Het bedrijf "Eaux minérales d’Oulmès", eigenaar van het merk Sidi Ali, heeft een twintigtal dagen na het begin van de boycot tegen zijn producten, besloten in een verklaring te reageren.
De groep stelt dat er tijd werd genomen om naar de verwachtingen van de burgers "en in het bijzonder de trouwe consumenten van Sidi Ali", te luisteren en ze te analyseren.
Volgens het bedrijf geeft de boycot de moeilijkheden weer waarmee Marokkaanse huishoudens worden geconfronteerd vanwege de hoge levenskosten en lage koopkracht. Het bedrijf beweert dat de prijs van water echter sinds 2010 niet is gestegen en dit voor alle producten van het merk Sidi Ali.
Flessen van 1,5 liter water kosten 5 dirham in supermarkten en 5,5 dirhams bij detailhandelaren, aldus het bedrijf, eraan toevoegend dat deze prijzen kunnen veranderen naargelang de verkooppunten. Volgens de wet inzake vrijheid van prijs en concurrentie mogen verkooppunten de verkoopprijs namelijk zelf vaststellen.
De groep legt ook uit dat het op een fles water van 1,5 liter 7% oftewel 40 cent verdient. Het gebruikte water is tevens niet gratis en is onderworpen is aan zeer hoge bedrijfsbelastingen, aldus Eaux minérales d’Oulmès.
Donald Trump legt invoerrechten op, Marokko ook getroffen
Walid Regragui ontslagen? Marokkaanse voetbalbond reageert
Auto rijdt café binnen in Tanger, meerdere slachtoffers (video)
Indrukwekkend Russisch zeilschip meert aan in Agadir
Amerikaanse staatssecretaris van Defensie onder vuur om ’kafir’-tatoeage
Mocro Maffia-acteur Oussama Ahammoud voor de rechter
Donald Trump legt invoerrechten op, Marokko ook getroffen
Spaanse bedrijven dreigen Marokko te verlaten
X-Links energieproject Marokko-VK in gevaar
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokkaanse dirham groeit fors
Concurrent Ikea vestigt zich in Marokko
Nieuwe luchtvaartalliantie Marokko en China
Ryanair verdubbelt ambitie in Marokko