6 april 2014 - 21:44 - Economie
Sinds het begin van de productie van Dacia Lodgy auto’s in de Renault fabriek in Tanger, werden slechts 76.000 stuks verkocht. De verkopen zijn zelfs met 48 procent afgenomen sinds het begin van het jaar.
De Dacia Lodgy wordt aan een beginprijs van 10.000 euro verkocht. In Europa staan de verkopen van de Lodgy met slechts 0,4 % marktaandeel, ver achter die van directe concurrenten zoals Renault Scenic of C4 Picasso.
Renault wil echter nog niet over een flop praten. Renaud Pirel, marketingverantwoordelijke voor het merk Dacia, stelt dat de Lodgy zijn doel heeft bereikt. Het is de tweede stationwagen van het merk na de Logan MCV en heeft ondanks een sterke daling in de MPV-markt, een plaatsje weten te veroveren op de Europese, Noord-Afrikaanse en Turkse markten.
Ook de Dokker, een ander model van Dacia gemaakt in Tanger, kent een gematigd succes. Volgens Les Echos werden wereldwijd slechtst 58.500 Dokker bedrijfswagens verkocht. De verkopen zijn echter met 50% toegenomen sinds begin dit jaar.
Spaanse TikTokster geeft reistips voor Marokko: "Opgelet voor taxi-trucs!"
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Komt miljardair Elon Musk naar Marokko?
Yassin in rolstoel en dakloos: "Ik leef in angst"
Massale veiligheidsversterking in Belyounech
Zineb Hattab, eerste vegan sterrenchef van Zwitserland
X-Links energieproject Marokko-VK in gevaar
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokkaanse dirham groeit fors
Concurrent Ikea vestigt zich in Marokko
Nieuwe luchtvaartalliantie Marokko en China
Ryanair verdubbelt ambitie in Marokko
Maroc Telecom en Inwi sluiten verrassende alliantie
Ryanair schrapt gedwongen vluchten naar Marokko