Zoeken

Vlucht Royal Air Maroc vertrekt met 24 uur vertraging

1 januari 2025 - 23:00 - Marokko

©

Een vlucht van Royal Air Maroc van Fez naar Parijs-Orly heeft 24 uur vertraging opgelopen, waardoor de vakantie van veel passagiers in een nachtmerrie veranderde. Het vliegtuig, dat maandagmiddag zou vertrekken, vertrok pas dinsdag, enkele uren voor oudejaarsavond.

Catherine, die met haar familie reisde, beschrijft de frustrerende ervaring in de Franse krant Le Parisien. Ze arriveerden om 14.30 uur op de luchthaven Fez-Saïss voor een vlucht die om 15.40 uur zou vertrekken, maar werden vervolgens geconfronteerd met een reeks vertragingen zonder enige uitleg van de luchtvaartmaatschappij. "We hebben tot 23.30 uur in de vertrekhal gewacht, zonder enige informatie", vertelt ze.

Lees ook: Royal Air Maroc: passagiers wachten al 3 dagen op luchthaven

De wachttijd bracht de passagiers in erbarmelijke omstandigheden door: gebrek aan informatie, "ontwijkend" luchthavenpersoneel, minimale verstrekking van water en sandwiches, deels gesloten toiletten zonder toiletpapier... Vooral gezinnen met jonge kinderen en ouderen leden onder deze situatie.

Uiteindelijk werden de passagiers om 23.30 uur naar een hotel gebracht, nadat ze opnieuw door de veiligheidscontrole en douane waren gegaan. Een bericht van Royal Air Maroc beloofde meer informatie voor de volgende middag. "Om 12.13 uur ontvingen we een e-mail waarin stond dat het vliegtuig van de vorige dag was geannuleerd!", zegt Catherine verontwaardigd.

In de vroege namiddag werd een bus geregeld om hen terug naar de luchthaven te brengen, maar de luchtvaartmaatschappij vergat de passagiers hiervan op de hoogte te stellen. Het vliegtuig vertrok uiteindelijk om 16.20 uur, meer dan 24 uur te laat.

Lees ook: Marokkaanse actrice Sahar Seddiki haalt hard uit naar Royal Air Maroc

"Ik ben vooral boos over het gebrek aan respect van de luchtvaartmaatschappij", klaagt Catherine, wijzend op het stilzwijgen van Royal Air Maroc en de afwezigheid van verantwoordelijken. Vermoeidheid, stress en onverwachte kosten kwamen bovenop de frustratie van de passagiers. Catherine is pessimistisch over een eventuele terugbetaling.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team