19 januari 2022 - 19:40 - Economie
Kledingmerk Mango is terug van weggeweest. Het Spaanse bedrijf, dat het koninkrijk in 2017 verliet, opende dinsdag opnieuw een winkel in Casablanca, in samenwerking met de Maltese groep Hudson, de partner van Nike in verschillende Afrikaanse landen.
De nieuwe Mango winkel is gevestigd in de Morocco Mall in Casablanca, het grootste winkelcentrum in Afrika. De winkel beslaat een oppervlakte van 600 vierkante meter en biedt dames-, heren- en kinderkleding aan. Daarnaast is er ook een online verkoopdienst, meldt Modaes.
Lees ook: Mango wil naar Marokko terugkeren
Het kledingmerk is aanwezig in 110 landen wereldwijd en in 13 Afrikaanse landen, waaronder Zuid-Afrika, Angola, Kenia, Egypte en Nigeria. Mango beschikt over een netwerk van een zestigtal verkooppunten op het Afrikaans continent. In 2020 behaalde Mango een totale omzet van 1,842 miljard euro, met een groei van 21% in de eerste helft van 2021.
Lees ook: Mango produceert steeds meer in Marokko
De Hudson Group, Mango’s nieuwe partner in Marokko, is één van de grootste distributeurs van modemerken op de Maltese, Marokkaanse en Algerijnse markt. Het bedrijf is gevestigd in Malta en heeft kantoren in Italië, Marokko, Algerije en Nigeria. Ze verzorgen de distributie van het merk Nike in 28 Afrikaanse landen, alsook andere merken zoals Intersport, Ted Baker, Converse, Timberland, Crocs, New Look, Kiabi en Alcott.
Hotels in Marokko bomvol tijdens Eid ul-Fitr
Lamine Yamal debuteert in Kings League
Spaanse bedrijven dreigen Marokko te verlaten
Hachim Mastour, een verloren talent
Zwitserse post spreekt nu ook Arabisch
Marokko: de virtuele trouwrage
Spaanse bedrijven dreigen Marokko te verlaten
X-Links energieproject Marokko-VK in gevaar
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokkaanse dirham groeit fors
Concurrent Ikea vestigt zich in Marokko
Nieuwe luchtvaartalliantie Marokko en China
Ryanair verdubbelt ambitie in Marokko
Maroc Telecom en Inwi sluiten verrassende alliantie