26 augustus 2015 - 21:00 - Economie
Met een waarde van meerdere miljarden dollars per jaar, is de wijnmarkt in Afrika in de afgelopen jaren fenomenaal gegroeid. Marokko, belangrijke wijnproducent, wil als gevolg een deel van deze markt in handen krijgen.
Le Figaro schrijft in een lang artikel over de wijnmarkt in Afrika over de groeimogelijkheden voor internationale bedrijven zoals Pernod Ricard, Diageo en Castel, maar ook over de ambities van sommige Afrikaanse landen zoals Marokko.
Zuid-Afrika is momenteel de leider op de wijnmarkt in Afrika. Het land heeft een "efficiënte buitenlandse handelsbeleid dat sterk heeft bijgedragen aan de reputatie van Zuid-Afrikaanse wijnen" schrijf het tijdschrift. Marokko doet het ook goed omdat zijn wijnen "overeenstemmen met de smaken van de lokale bevolking en perfect passen bij regionale gerechten".
Marokko richt zich al enkele jaren op de Afrikaanse markt. Het land hoopt hetzelfde succes te boeken op de wijnmarkt als het op de telecommunicatie-, bouw- en mineralenmarkt heeft gedaan.
Marokko aast op gevreesde K2 Black Panther Tank
Koning gaat Mohammed VI-toren inhuldigen
Grootscheepse sloopactie treft bekende namen in Marokko
Marokkaanse politie vindt 2,7 ton vervalste olijfolie in tankstation
Marokkaanse verantwoordelijke op de vlucht na drugsschandaal
Dominique Strauss-Kahn: "Mijn hart is Marokkaans"
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?
Risicovolle bankoperatie verijdeld in Marokko
Marokko volgt wereldmachten met stille lancering digitale dirham