23 maart 2011 - 17:48 - Economie
Amerikaanse fastfood-keten McDonald’s, in Marokko sinds december 1992 met de opening van een restaurant aan de kust in Ain Diab, Casablanca, dient op dag van vandaag 30 miljoen maaltijden per jaar in het Koninkrijk.
McDonald’s, in Europa en de Verenigde Staten een gewoon fast-food concept, is in Marokko eerder gezien als een familiaal restaurant. De mensen hebben de gewoonte er met familie of vrienden te gaan.
Om zijn klanten te behouden, innoveert de fast food keten op basis van de Marokkaanse eetgewoonten. McDonald’s biedt bijvoorbeeld een menu "Mabrouk", een "Mac Arabia Tagine" of de ftour van de Ramadan, drie maaltijden die heel veel succes hebben bij de Marokkaanse klanten.
Marokko telt actueel 27 McDonald’s restaurants, die niet minder dan 30 miljoen maaltijden per jaar dienen, waarvan 12 miljoen Big Mac.
Ryanair vliegt naar Dakhla: Algerije boos
Doden bij crash vliegtuig Marokkaanse luchtmacht
Rat valt letterlijk op hoofd Marokkaanse politicus tijdens radio-interview
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Iran wil banden met Marokko herstellen
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars