6 juli 2020 - 15:20 - Economie
Ryanair heeft een oproep gedaan aan haar klanten, waaronder duizenden Marokkanen, wiens vluchten tussen maart en juni 2020 werden geannuleerd vanwege de reisrestricties als gevolg van de coronavirus pandemie en die nog geen terugbetaling hebben ontvangen.
De Ierse lowcost maatschappij stelt dat alle dossiers worden behandeld. Tot nu toe werden alle aanvragen tot terugbetaling van de maand maart afgehandeld. De aanvragen van april zijn tot 50 procent klaar. De terugbetalingen voor april zullen eind juli worden verricht.
Air Journal bericht dat Ryanair aan klanten die nog geen terugbetaling hebben ontvangen of nog niet werden gecontacteerd, vraagt om de klantendienst te contacteren. Het doel is ook hun aanvragen zo snel mogelijk te behandelen en te voorkomen dat gedupeerde klanten geen terugbetaling ontvangen.
"We verheugen ons erop dat we in juni zulke aanzienlijke vooruitgang hebben geboekt door de achterstand in de terugbetalingen, als gevolg van annuleringen van vluchten door het covid-19, weg te werken. Meer dan 90% van de passagiers die rechtstreeks bij Ryanair hebben geboekt en een terugbetaling hebben aangevraagd voor een reis tussen maart en juni, zullen hun terugbetaling voor eind juli ontvangen.", aldus Ryanair-CEO Eddie Wilson.
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
België versnelt uitzettingen Marokkanen
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren
Belastingverlaging in Marokko: niet iedereen tevreden