Zoeken

Overvolle treinstation Tanger zorgt voor chaos en frustratie

18 augustus 2024 - 14:40 - Marokko

©

Het treinstation van Tanger kampt met extreme drukte, waardoor sommige reizigers zelfs hun trein niet hebben kunnen halen. Bezorgd over deze aanhoudende situatie heeft Loubna Sghiri, parlementslid van PPS-partij, minister van Transport en Logistiek Mohamed Abdeljalil opgeroepen om dringend actie te ondernemen.

Tijdens een parlementaire vragenronde confronteerde Sghiri de minister met de diverse problemen, wanorde en enorme drukte op het station van Tanger, vooral tijdens het hoogseizoen. "Reizigers die hopen op een rustige en comfortabele reis, worden overspoeld door een zee van mensen en verwarring. De dag begint met lange rijen waarin reizigers wachten op informatie of om een ticket om te wisselen. De drukte beperkt zich niet tot de stationshal, maar strekt zich ook uit tot het perron, wat leidt tot een chaotische situatie," aldus El Sghir.

Lees ook: Chaos op station Rabat Agdal

Ze betreurt het gebrek aan informatie over de dienstregeling. "Bovendien ontbreekt het aan informatie over de vertrektijden van treinen, waardoor reizigers in verwarring en onzekerheid verkeren. De elektronische borden werken vaak niet of tonen onjuiste en onnauwkeurige informatie. De omroepberichten zijn onverstaanbaar," voegde het parlementslid eraan toe. Ze is verbaasd over de "muur van stilte" waar reizigers tegenaan lopen wanneer ze hun ongenoegen uiten of oplossingen zoeken voor hun problemen, omdat er geen duidelijk aanspreekpunt is waar ze hun klachten kunnen indienen en er geen effectief systeem bestaat om deze klachten te ontvangen en af te handelen.

Lees ook: Gezichtsherkenning in Marokkaanse treinstations

Sghiri wil ook weten "wat de redenen zijn voor deze betreurenswaardige situatie op dit station, dat juist een voorbeeld van organisatie en efficiëntie zou moeten zijn." Ze heeft daarom het ministerie opgeroepen om "dringende maatregelen te nemen om het informatie- en communicatiesysteem te verbeteren, getraind personeel in te zetten voor klantenservice, een effectief systeem voor klachtenafhandeling te creëren dat reizigers de nodige ondersteuning biedt, en om van het station een plek te maken die respect en waardering voor reizigers uitstraalt, in plaats van een bron van frustratie en stress te zijn."

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team