12 juli 2022 - 16:20 - Economie
Royal Air Maroc heeft de levering van haar laatste twee Boeing 737 Max 8 vliegtuigen geannuleerd en is van plan een aanbesteding uit te schrijven om haar vloot van Boeing 737 NG’s te vernieuwen.
De laatste twee bestelde Boeing 737 Max 8 toestellen zullen niet geleverd worden aan Royal Air Maroc, dat de bestelling heeft geannuleerd, meldt Le Journal de l’aviation. Het besluit wordt gerechtvaardigd door het feit dat de luchtvaartmaatschappij al een 737 Max 8 (CN-MAX) exploiteert, die in december 2018 in ontvangst werd genomen, en een 737 Max 8 (CN-MAY), die op 1 maart 2019 werd geleverd, enkele dagen voor het ongeluk met de 737 Max van Ethiopian Airlines. De toestellen bleven twee jaar aan de grond, voordat zij in juli 2021 weer mochten vliegen.
Lees ook: Royal Air Maroc verkoopt vliegtuigen
Na de terugtrekking van Royal Air Maroc zijn de twee vliegtuigen (LN 7460&7601) bij de vloot van Icelandair gekomen. Zij dragen nu de registraties TF-ICL en TF-ICM en zijn geconfigureerd met 16 zitplaatsen in de economy class.
Lees ook: Royal Air Maroc weet niet wat te doen met piloten in opleiding
De Marokkaanse luchtvaartmaatschappij is van plan een aanbesteding uit te schrijven voor de vernieuwing van haar vloot van Boeing 737NG’s.
Marokkanen werken tot 14 uur/dag om Valencia op te knappen
Vader wil kinderen ontvoeren naar Marokko, meisje slaat alarm
Spanje wil controle luchtruim Sahara aan Marokko geven
Marokkaanse YouTuber Weld Chinwiya in de cel
Geld Marokkaanse diaspora boost banken, maar niet de economie
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren
Belastingverlaging in Marokko: niet iedereen tevreden
Marokko schrapt belastingen voor wapenproducenten