14 januari 2022 - 16:20 - Economie
Na de opening van drie restaurants vorig jaar, heeft restaurantketen KFC de opening aangekondigd van tien nieuwe filialen in Marokko dit jaar, om zijn expansiestrategie in het koninkrijk te concretiseren.
Volgens een persbericht van de directie van KFC heeft het merk zich steeds verder ontplooid dankzij zijn ontwikkelingsstrategieën en is het steeds bekender geworden bij Marokkanen. Het is nu één van de grootste fast-food merken in het koninkrijk.
Met een totale kostprijs van 30 miljoen dirham maakt de nieuwe investering deel uit van dezelfde expansiestrategie, met respect voor "de rebranding van de KFC-restaurants in Marokko met zuivere en eigentijdse architecturale vormen. De nieuwe KFC-restaurants moeten uniek en klantvriendelijk zijn, met modern meubilair om de klanten een unieke en ideale omgeving aan te bieden om de lekkere kipgerechten met elkaar te delen", onderstreept de directie.
"Een strategie die gebaseerd is op de verbetering en het gebruik van Marokkaanse producten, maar ook op een perfecte kennis van de markt en de behoeften van de lokale doelgroep, terwijl de communicatie en de prijzen worden aangepast aan de consument, heeft de leidende positie van KFC onder de fastfoodrestaurants in termen van marktaandeel bevestigd," aldus de verklaring.
Iran wil banden met Marokko herstellen
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren