26 juli 2024 - 20:30 - Marokko
Noord-Marokko kampt met een golf van nepnieuws op sociale media die het toerisme in de regio schaadt. Berichten over sterk overdreven prijzen in cafés en restaurants, en zelfs gefabriceerde video’s van haaienaanvallen, schrikken potentiële bezoekers af.
Sommige internetgebruikers roepen op tot een boycot van de regio vanwege de hoge prijzen in horecagelegenheden en accommodaties. Deze negatieve publiciteit ondermijnt de reputatie van de noordelijke steden als toeristische bestemming en bedreigt de inspanningen van de overheid om het toerisme te bevorderen door investeringen in infrastructuur.
Lees ook: Vakantiegangers afgeperst in cafés Noord-Marokko
Er wordt gespeculeerd dat deze online campagnes het werk zijn van politieke actoren die toeristen willen weglokken naar andere steden. De autoriteiten worden opgeroepen om in actie te komen tegen deze schadelijke berichten en de aantrekkelijkheid van de regio te waarborgen.
Renault Tanger modelfabriek, Renault Oran grote flop!
Marokkaanse luchtmacht investeert in Amerikaans systeem
Zware straffen voor gefilmde aanranding op zeedijk Tanger
Nieuwe alliantie voor Royal Air Maroc
Goed nieuws voor verkeersslachtoffers in Marokko
"WK 2030 enorme kans voor Marokko"
Marokkaanse luchtmacht investeert in Amerikaans systeem
Zware straffen voor gefilmde aanranding op zeedijk Tanger
Nieuwe alliantie voor Royal Air Maroc
Goed nieuws voor verkeersslachtoffers in Marokko
Marrakech en Fez populair bij Europese toeristen
Franse advocate verkracht in Casablanca, richkids gearresteerd
Opnames "Love is Blind" in Marokko
Vrouw aangevallen bij school zoontje in Driouch