15 maart 2025 - 20:30 - Cultuur
Uit een rapport van MarocMétrie, agentschap gespecialiseerd in het meten van kijkcijfers in Marokko, blijkt dat de Marokkaanse kijker tijdens de periode van 5 tot 11 maart gemiddeld 4 uur en 47 minuten per dag voor de televisie doorbracht.
Het rapport geeft ook aan dat tijdens de iftar de kijkdichtheid 28,6% bereikte op 2M en 21,3% op Al Aoula. De sitcom ’Mabrouk Alina’, uitgezonden op 2M, noteerde het hoogste aantal kijkers met 10.183.000 kijkers. Het wordt gevolgd door de serie ’Ad-Dam Al Machrouk’, die 9.577.000 kijkers trok, en vervolgens door de nagesynchroniseerde soapserie ’Hadik Hayati’ met 8.918.000 kijkers. Het programma ’Bahat Al-Istiraha’ staat op de vierde plaats met 8.148.000 kijkers.
Lees ook: Dounia Boutazout reageert fel op kritiek over Ramadanseries
Wat de programma’s van zender Al Aoula betreft, voert de serie ’Ana Wiak’ de lijst aan met 9.765.000 kijkers, gevolgd door de serie ’Jorh Kadim’ die 6.345.000 kijkers samenbracht. Het Arabischtalige televisiejournaal registreert 8.843.000 kijkers, terwijl de serie ’Oulad Izza’ in totaal 8.646.000 kijkers heeft.
Marokkaans hotel in wereldwijde top 50
Europa beschermt auto-industrie tegen Marokko
België worstelt met keuze Chemsdine Talbi voor Marokko
Verkrachting door "Oulad lefchouch" in Casablanca, verloofde hoort vonnis
Marokko waarschuwt voor gevaarlijke golven tot 6,5 meter
Hoe buitenlandse toeristen Marokkanen zien (video)
Ramadan-tv in Marokko: ’Mabrouk Alina’ grote winnaar
Saad Lamjarred geopereerd
John Cena zet Casablanca op zijn kop voor nieuwe Hollywoodfilm
Saïd Naciri zwaar onder vuur na imitatie Aïta-ster Hajib
Don Bigg in ziekenhuis, fans ongerust
’Tamghart’: Nora Akachar verkent identiteit in nieuwe voorstelling
Samira Saïd brengt emotioneel eerbetoon aan Naïma Samih
Marokkaanse influencers onder vuur door luxueuze iftar-video’s