Zoeken

Olympische Spelen kleuren Marokkaans in nieuwe campagne (foto’s)

6 augustus 2024 - 23:00 - Sport

©

Een Marokkaans communicatiebureau heeft een nieuwe marketingcampagne voor de Olympische Spelen in Parijs gelanceerd die de Marokkaanse cultuur en atleten viert.

Op Instagram zijn beelden gedeeld die de essentie van Marokko vastleggen met een Olympische twist, vergezeld van het bijschrift "Marbouha", wat in het Marokkaans dialect Darija "de overwinning is gegarandeerd" betekent. De campagne is het werk van communicatiebureau Boomerang. Een van de afbeeldingen toont rode en groene bollen, die het Marokkaanse vlag symboliseren, harmonieus verweven met Olympische symbolen. Op een speelse manier worden Marokkaanse ’Sfenj’, een soort donuts, gepresenteerd in de vorm van de Olympische ringen.

Lees ook: Marokkaans explosieventeam steelt show op Olympische Spelen (foto’s)

Een andere foto toont Marokkaanse kruiden in levendige kleuren (saffraangeel en paprikarood), die perfect passen bij de ringen van het logo van de Olympische Spelen Parijs 2024. Ook de tajine, de typisch Marokkaanse aardewerken stoofpot, wordt niet vergeten. Morocco World News beschrijft deze als een culinair vuurwerk van smaken en kleuren. Deze traditionele schotel, langzaam gegaard in een aardewerken pot met een conisch deksel, is er in verschillende varianten: met lam, kalfsvlees, gevogelte of zelfs vegetarisch. Een tajine is een kleurrijke herinnering aan de rijke Marokkaanse keuken, net zo levendig en gevarieerd als de outfits van de atleten.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team