8 november 2024 - 06:00 - Economie
Yves Rocher, het bekende cosmeticamerk, staat op het punt om de mijlpaal van 100 winkels in Marokko te bereiken. Daarmee treedt het bedrijf toe tot een select groepje merken met meer dan honderd verkooppunten in het koninkrijk, dat tot nu toe vooral uit supermarktketens bestaat, zoals Marjane, Carrefour, BIM en Atacadao.
De Franse cosmeticagigant, die al 33 jaar actief is in Marokko, zal naar verwachting in 2025 de grens van 100 winkels overschrijden. Dit is te danken aan een ambitieuze uitbreidingsstrategie met franchisewinkels, waarvan de opening in de komende twaalf maanden is gepland.
Lees ook: Turks cosmeticamerk verovert Marokko
Yves Rocher Marokko hanteert al twintig jaar een succesvolle groeistrategie. Het bedrijf werkt met twee verschillende modellen: franchising, waarbij de franchisenemer investeert in de winkel, en huurbeheer, waarbij Yves Rocher zelf de winkel inricht en de kosten draagt.
Lees ook: Namaakcosmetica, tikkende tijdbom voor Marokkaanse vrouwen
De groep Yves Rocher werd in 1950 opgericht in Bretagne. In 2022 behaalde het bedrijf een omzet van 2,4 miljard euro in honderd landen, met negen merken, waaronder Yves Rocher, Arbonne en Petit Bateau. Het bedrijf heeft twaalf productielocaties, waarvan acht in Frankrijk, en meer dan 16.000 medewerkers wereldwijd.
Mounir (47) in Parijs omgebracht
Designprijs voor elektrische mini-auto uit Kenitra
FIFA-ranglijst: teleurstelling voor Marokkanen
Marokkanen eisen meer rechten voor dieren
Rapper Ali B opnieuw voor de rechter
Laila, de virtuele Puma-influencer van de Atlas Leeuwen
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren
Belastingverlaging in Marokko: niet iedereen tevreden
Marokko schrapt belastingen voor wapenproducenten
Air Algérie verliest strijd met Royal Air Maroc