8 november 2024 - 06:00 - Economie
Yves Rocher, het bekende cosmeticamerk, staat op het punt om de mijlpaal van 100 winkels in Marokko te bereiken. Daarmee treedt het bedrijf toe tot een select groepje merken met meer dan honderd verkooppunten in het koninkrijk, dat tot nu toe vooral uit supermarktketens bestaat, zoals Marjane, Carrefour, BIM en Atacadao.
De Franse cosmeticagigant, die al 33 jaar actief is in Marokko, zal naar verwachting in 2025 de grens van 100 winkels overschrijden. Dit is te danken aan een ambitieuze uitbreidingsstrategie met franchisewinkels, waarvan de opening in de komende twaalf maanden is gepland.
Lees ook: Turks cosmeticamerk verovert Marokko
Yves Rocher Marokko hanteert al twintig jaar een succesvolle groeistrategie. Het bedrijf werkt met twee verschillende modellen: franchising, waarbij de franchisenemer investeert in de winkel, en huurbeheer, waarbij Yves Rocher zelf de winkel inricht en de kosten draagt.
Lees ook: Namaakcosmetica, tikkende tijdbom voor Marokkaanse vrouwen
De groep Yves Rocher werd in 1950 opgericht in Bretagne. In 2022 behaalde het bedrijf een omzet van 2,4 miljard euro in honderd landen, met negen merken, waaronder Yves Rocher, Arbonne en Petit Bateau. Het bedrijf heeft twaalf productielocaties, waarvan acht in Frankrijk, en meer dan 16.000 medewerkers wereldwijd.
Zineb Hattab, eerste vegan sterrenchef van Zwitserland
Zoveel zal tunnel Marokko-Spanje kosten
Woede in Marokko om vacature voor verpleegster "zonder hoofddoek"
Transavia lanceert nieuwe vlucht naar Marokko
Saoedi-Arabië’s Eid aankondiging voedt twijfel
Vervloeking achtervolgt Sofiane Boufal
X-Links energieproject Marokko-VK in gevaar
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokkaanse dirham groeit fors
Concurrent Ikea vestigt zich in Marokko
Nieuwe luchtvaartalliantie Marokko en China
Ryanair verdubbelt ambitie in Marokko
Maroc Telecom en Inwi sluiten verrassende alliantie
Ryanair schrapt gedwongen vluchten naar Marokko